Johan Sikkema Lid van verdienste en 50 jaar lid

Johan Sikkema Lid van verdienste en 50 jaar lid Sportvereniging THOS Beerta

Geschreven door:
, 17 juni 2019

21 juni jl. was daar dan de dag dat Good old Johan Sikkema ( Jack) 60 jaar zou worden. De blonde parel van THOS met zijn snoeiharde Linker zoals velen in het amateurvoetbal hem kennen.

Johan wilde dit graag vieren in de kantine van de SV THOS zodat hij zelf er de zooi niet van had thuis en zo het de SV ook wat geld in het laatje zou brengen. Hier had de vereniging geen moeite mee ondanks dat het seizoen al lang en breed was afgelopen en hadden dit graag voor Johan over. Dit idee was geboren op een druilerige zondag middag na afloop van een spannende kelderklasse wedstrijd.

Marcel Zuidema en Jaap Smeins zijn hier mee aan de slag gegaan en hebben voor een mooi programma gezorgd. Een aantal weken later kwamen zij er achter dat Johan ook precies 50 jaar lid van de SV THOS was op zijn verjaardag dus moest er nog wel even een extra registertje open. Er werd eerst gevoetbald. "Een mini toernooi tussen het huidige 35+ team, Een dames 7-tal,een mix van jonge aankomende talenten en als kers op de taart een door Johan geselecteerd gezelschap All stars onder leiding van Gradus Hagenus.

Nadat de spieren gekraakt waren na een aantal mooie en spannende wedstrijdjes onder leiding van Walter Prins, jan Kiewiet en Bennie Stubbe was het eindelijk tijd voor een lekkere gele rakker en zijn we overgegaan naar het officiële gedeelte, iets waar Johan niet erg naar uit keek en volgens hem ook niet zo lang moest duren.
Daar hadden alle teams en betrokkenen duidelijk geen boodschap aan want Johan werd dusdanig in het zonnetje gezet en overladen door cadeaus dat hij meer spierpijn van het uitpakken kreeg dan van het voetballen.

Ondertussen was de muziek verzorgd door Just Jean begonnen te spelen en de boys en girls haasten zich onder de douche om zich in het feestgedruis te storten.

Eenmaal allemaal in de kantine aanwezig was daar alweer de volgende verrassing die op Johan stond te wachten. Onze voorzitter nam het woord en Johan werd nog een keer naar voren geroepen.
Hij werd door het Bestuur en door de vereniging SV THOS benoemd als lid van verdienste van onze geweldige Vereniging. Voor al zijn goede inzet al die jaren als voetballer (nog steeds actief trouwens) en het feit dat hij 50 jaar lid was. Een enorme eer voor Johan natuurlijk die niet meer wist waar hij het zoeken moest en de emoties maar amper meer de baas kon. Nog meer cadeaus was het enigste ongeveer wat er nog uit kwam.

Iedereen had natuurlijk ondertussen flink genoten van de drankjes en hapjes en gingen dan ook helemaal los toen daar ineens Lammert Grofsmid ten tonele verscheen. Die had Marcel er nog als extra act bij geregeld. Dit maakte de avond zeker compleet. Er werd nog lang gedanst ,gezongen en natuurlijk veel bij gepraat vooral door de all stars die elkaar niet zo veel meer zien. Maar uit betrouwbare bron gaan de geruchten dat ze ieder jaar weer bij elkaar willen komen en met elkaar een potje willen drinken ehhh voetballen.

Al met al duurde het feest nog tot in de late uurtjes door totdat er door Maaike (barvrouw van deze avond) een eind aan werd gebreid en iedereen zijn eigen weg in ging slaan. Naar verluid zijn er nog heel wat fietsen onderweg.

Johan vond het een top feest en wil iedereen dan ook bedanken voor hun aanwezigheid. Familie, vrienden, collega's, bekenden, kennissen, All stars team, Thos 35+, Thos Dames 7-tal, en het Talenten team, Walter prins ( scheids) Jan Paay (scheids) en Bennie Stubbe (scheids).

In het bijzonder wil Johan langs deze weg speciaal de organisatoren en vrijwilligers bedanken voor het mogelijk maken van zijn geweldige verjaardagsfeest.

Marcel Zuidema
Jaap Smeins
Bestuur SV THOS
Maaike Belga
Harma Nap
Marga Hoogstraten

PS: Dit stukje is op verzoek van Johan Sikkema geschreven.

Voor overige foto's van deze avond, kijk onder het kopje Foto's in het menu van deze site.

Wilt u nog meer blogberichten lezen? Ga dan naar de pagina Nieuws.